wtorek, 4 listopada 2014

Sernik z ziemniakami

Sernik z ziemniakami może i brzmi dziwnie ale gwarantuję że jest pysznie. Nie wiem czemu do tej pory przepis nie znalazł się na blogu mimo iż często go piekę. Szczególnie jeśli są jakieś święta i uroczystości. Sernik jest długo wilgotny i świeży, właśnie dzięki dodanym ziemniakom. Kto nie piekł niech spróbuje.


Składniki:

  • 1,2 kg twarogu
  • 30 dag cukru
  • 20 dag masła
  • 8 jajek
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 30 dag ugotowanych ziemniaków
  • 1 cytryna(skórka)
  • 100 g rodzynek
Przygotowanie:
 Ziemniaki i twaróg zmielić. Żółtka, cukier, cukier waniliowy utrzeć mikserem. Dodać twaróg z ziemniakami, budyń w proszku, skórkę startą z cytryny i wymieszać. Wlać rozpuszczone letnie masło, wymieszać. Białka ubić z szczyptą soli na sztywno dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać. Pod koniec wsypać rodzynki obsypane mąką i wymieszać. Blachę o wymiarach 30*23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać masę i piec w 180 stopniach przez 60 minut. Wyłączyć piekarnik i zostawić sernik na 30 minut uchylając lekko drzwi piekarnika. Zimny sernik polać lukrem lub oprószyć cukrem pudrem.
 

22 komentarze:

  1. Dla mnie dodatek ziemniaków brzmi znajomo,podobny sernik piecze się u mnie w domu i jest przepyszny,taki,jaki lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego serniczka nie jadłam. Intrygujący przepis, do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takiej wersji sernika jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ala, słyszałam o takim wykorzystaniu ziemniaków, podoba mi się ten sernik z warstewką lukru:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to nowość, ale moja mama zna to rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam! Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jako wielka fanka serników myślałam, że wiem na ich temat niemal wszystko..
    tymi ziemniakami mnie zaskoczyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekę sernik wiedeński zawsze z ziemniakami i jest rewelacyjny. Tak że bardzo polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam takiego sernika, ale wierzę że jest pyszny. Sama chętnie bym spróbowała takiego sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No proszę kolejna pyszna i ziemniaczana propozycja, do wypróbowania :-) wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o takim :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Intryguje mnie od dawna, muszę w końcu spróbować :) Tobie wyszedł zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. już kilka razy miałam go na myśli, chyba go zrobię, bo wygląda pięknie. p.s. masz błąd w składnikach- 30 dag ugotowanych ugotowanych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, już poprawione. Zachęcam do upieczenia.

      Usuń
  14. Muszę w końcu zrobić ziemniaki na słodko ;) Wygląda pysznie ten sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest naprawde pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy proszku dopieczenia nie dodaje się ? Jeśli tak to ile ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy01 maja, 2023

    Czy pieczemy na termoobiegu ?! Ten serniczek ?? 🤔

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli na termoobiegu to obniżamy temperaturę o 5-10 stopni. Zależy od piekarnika.

    OdpowiedzUsuń