sobota, 12 września 2015

Chleb na owsiance

Wróciło nasze cotygodniowe "Wypiekanie na śniadanie" z czego się bardzo cieszę. Zaproponowany przepis jest strzałem w dziesiątkę, przynajmniej u mnie się sprawdził. Chleb jest lekko słodki, sprężysty, wilgotny, delikatny i mięciutki.  Przepis od Agnieszki i tak jak autorka pisze w chlebie nie czuć tej owsianki gdyż w tajemniczy sposób znika. Nie polecam pieczenia z połowy porcji bo chleb jest pyszny i szybko znika.




Składniki:
Przygotowanie:
Do misy miksera wsypać płatki owsiane, sól dodać miód, masło, zalać wrzącą wodą i wymieszać. Wlać letnie mleko wymieszać i odłożyć do przestudzenia. Do przestudzonej ale letniej owsianki przesiać mąkę, wsypać drożdże i hakiem do wyrabiania ciasta drożdżowego miksować około 15 minut na wolnych obrotach. Ciasto przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu na około 1,5 h do wyrastania. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Foremki wysmarować masłem wysypać płatkami owsianymi i białym sezamem. Ręką pomoczoną w zimnej wodzie uderzyć ciasto by się odgazowało i rozdzielić do dwóch foremek. Rękami pomoczonymi w zimnej wodzie wyrównać powierzchnię ciasta, posypać czarnym i białym sezamem. Przykryć ściereczką i zostawić na około 20-30 minut do ponownego wyrośnięcia. Włożyć do zimnego piekarnika, nastawić na 200 stopni góra-dół i piec około 50-60 minut.
Przepis na 2 formy 11*20 cm.
*Ciasto jest klejące ale takie ma być więc nie dosypujcie mąki.


Razem ze mną piekły:
Agnieszka - Naturalna kuchnia inspiruje
Agnieszka - Kuchareczka Agusia   
Dorota - Moje Małe Czarowanie  
Asia - Różowa kuchnia  
Bożenka - Moje domowe kucharzenie
Danusia - Moje Wypieki i nie tylko... 
Wiosenka - Eksplozja smaku 
Marta - Magiczne życie Marty
Kinga - Małe kulinaria
Kasia - Słodka babeczka  
Urszula - Moja kuchnia  
Maja - Maja Skorupska  
Paulina - Buszująca w kuchni 
Agnieszka - Kuchnia co dnia  
Marzena - Kulinarna Maniusia  
Marta - Marta gotuje  
Basia - BasJulowe pasje
Kasia - Mia cucina



17 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale i zjadłabym teraz taki z masłem i dżemem lub awokado. Jak patrzę na takie cudowne chleby, to ma ochotę także zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyszedł ci chlebuś . Można go zjeść oczętami . Dziękuję za wspólne pieczenie .

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie nam sie upiekł ten chlebuś, dzieki Ala i do następnego :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale ci wyszedł, mój właśnie rośnie :-) dzięki za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Alu za wspólne pieczenie. :) Chlebek jest fantastyczny, a jego smak niezapomniany. Zagości u mnie na stałe. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda doskonale i bardzo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak ładnie ten chlebuś wygląda, że ja zapisuję przepis, żeby nie zapomnieć i upiekę, bo sklepowego nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie...dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chlebek pięknie się prezentuje :) i na dodatek jest bardzo smaczny :)
    Dziękuję za wspólne wypiekanie i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny chleb!
    Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Alina, piękny i pyszny! Dziękuję za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny chlebek, dziękuję za wspólne wypiekanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Serdecznie dziękuje za wspólne wypiekanie. Pozdrawiam. Aga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Chlebek rewelacyjny! Pyszny był :) Miło mi było piec go z Tobą! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszny jest i u każdej z nas wygląda trochę inaczej :) dziękujemy za pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  17. Musze wypróbować ten przepis. Chlebek wygląda bardzo apetycznie. Pozdrawiam:-) Ania z http://myshabbymydream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń