poniedziałek, 15 lutego 2016

Bułki do hot dogów

Ostatnio zaniedbałam trochę wspólne "Wypiekanie na śniadanie" . Jak w tym tygodniu zobaczyłam, że mamy piec domowe bułki do hot dogów wiedziałam że nie odpuszczę. Dobrze, że teraz można publikować do poniedziałku bo w weekend by mi nie pasowało. Co do bułek to powiem wam, że są pyszne i na prawdę warto się poświęcić by je upiec. Wtedy mamy pewność, że są bez konserwantów, polepszaczy i innych niepotrzebnych składników. 



Składniki:
  • 1,5 szkl mleka
  • 55 g masła
  • 650 g mąki pszennej typ 500
  • 15 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki cukru kokosowego
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • Do posmarowania
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka
  • złoty i czarny sezam
Przygotowanie:
Pół szklanki mleka podgrzać dodać łyżeczkę cukru kokosowego, drożdże, wymieszać i pozostawić żeby zrobił się zaczyn. Do misy miksera przesiać mąkę dodać sól, resztę cukru, jajko, wyrośnięty zaczyn i zacząć miksować na wolnych obrotach. Resztę mleka z masłem podgrzać, letnie wlewać wolnym strumieniem do ciasta i zmiksować na gładkie i jednolite ciasto. Przykryć ściereczką i odłożyć do wyrośnięcia. Ciasto przełożyć na stolnicę, kilka razy zagnieść i podzielić na 10 części. Uformować bułki, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie odłożyć do wyrośnięcia. Przed włożeniem do piekarnika posmarować jajkiem rozmieszanym z mlekiem, posypać złotym i czarnym sezamem. Piec w 200 stopniach około 15-20 minut. Ostudzić na metalowej kratce.



Przepis z bloga Trzaski w kuchni

Razem ze mną  piekły:


Marzena – Zacisze kuchenne
Agata – Pożeracze czasu
Joanna – Rodzinna kuchnia
Edyta - Pasja smaku 

7 komentarzy:

  1. Cudne bułeczki, dziękuje za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wspóle wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne buły nam się wypiekały w tym tygodniu :-) Dziękuję Alu za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacne wyszły Ci te bułeczki :-)Dzięki za wspólny czas:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne bułeczki, myślałem że to czarnuszka, z czarnym sezamem się jeszcze nie spotkałem. Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój synek uwielbia domowe hot-dogi. Muszę mu kiedyś upiec do nich takie domowe bułeczki :))

    OdpowiedzUsuń
  7. też piekłam te bułeczki, fajne były:) Pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń